Nasz teatr
O NAS
O NAS
W skrócie
Królewski Balet Klasyczny to prestiżowy zespół baletowy, który cieszy się międzynarodowym uznaniem i zachwyca publiczność swoją doskonałą techniką, wirtuozerią i wyrazistymi interpretacjami. Grupa została założona z pasją do tańca klasycznego przez Marcina Rolczyńskiego i od lat pozostaje jednym z najważniejszych ambasadorów sztuki baletowej w Europie i na świecie.
Elegancja w Ruchu
Wyjątkowa elegancja i precyzja w każdym tańcu, wykonywana przez najlepszych tancerzy.
Wirtuozeria Tańca
Zespół baletowy prezentuje wirtuozerskie umiejętności taneczne, zapierając dech w piersiach widzów.
Magiczna Światłość Sceny
Spektakl KBK ożywają m.in. dzięki magicznej oprawie scenicznej i efektom świetlnym.
Kostiumy z Marzeń
Kostiumy tancerzy zachwycają wyjątkowym designem oraz blaskiem tworząc niepowtarzalny wizualny spektakl.
Piękno i magia
Każdy spektakl to połączenie piękna tańca baletowego i magicznej opowieści.
Słynna choreografia
Królewski Balet Klasyczny jest znany ze swojej wspaniałej choreografii, która wymaga nie tylko umiejętności technicznych, ale także wyrazistej ekspresji artystycznej.
Klasyczna Muzyka
Piękna muzyka Tchaikovskiego towarzyszy każdemu kroku tancerzy, tworząc niezapomnianą oprawę dźwiękową.
Intrygująca Fabuła
Każda historia pełna magii, przygód i emocji, która porusza serca widzów.
Tradycja i Nowoczesność
Zespół łączy tradycję baletową z nowoczesnym podejściem, tworząc unikalne doświadczenie.
Apogeum Artystycznej Doskonałości
Spektakl „Dziadek do orzechów” i zespół baletowy osiągają apogeum artystycznej doskonałości, zachwycając widzów swoją profesjonalizmem i pasją.
Emocje i wzruszenie
Dzięki połączeniu techniki, muzyki i fabuły spektakle KBK potrafią wywołać emocje i wzruszenie w sercach widzów.
Nasza historia
Zespół skupia utalentowanych tancerzy z różnych stron globu, którzy podążają za wybitnym dyrektorem artystycznym, mającym bogate doświadczenie zarówno jako tancerz, jak i choreograf. Pod jego błyskotliwym kierownictwem, Królewski Balet Klasyczny stał się symbolem doskonałości w sztuce baletu.
Tancerze tego zespołu odznaczają się nie tylko perfekcyjną techniką i precyzyjnymi ruchami, ale również zdolnością do przekazywania emocji i wyjątkowej ekspresji. Ich pasja do tańca widoczna jest w każdym kroku, a spektakularne przedstawienia wzbudzają ogromne emocje u widzów.
Repertuar Królewskiego Baletu Klasycznego obejmuje zarówno klasykę baletową, taką jak „Jezioro Łabędzie”, „Dziadek do orzechów” czy „Śpiąca Królewna”, jak i nowoczesne interpretacje tańca, które pozwalają na eksplorację różnych stylów i tematów. To zespół, który nie boi się wyzwań i stale poszukuje nowych sposobów wyrażania swojej sztuki.
Kostiumy, scenografia i oświetlenie są starannie dobrane, aby stworzyć magiczną atmosferę i przenieść widzów w świat baśni i marzeń. Każdy występ Królewskiego Baletu Klasycznego jest pełnym piękna, zjawiskowym spektaklem, który zostaje w pamięci na długo.
Zespół stale podnosi poprzeczkę, doskonaląc swoje umiejętności i poszerzając repertuar. Wieloletnie doświadczenie, pasja, zaangażowanie i profesjonalizm członków zespołu sprawiają, że Królewski Balet Klasyczny jest jednym z najważniejszych ambasadorów baletu na arenie międzynarodowej, przyciągającym tłumy widzów na całym świecie i inspirującym nowe pokolenia tancerzy do podążania za swoimi marzeniami scenicznymi.
Nasz zespół
Dominik Senator
Tancerz
Pierwszy solista Teatru Wielkiego w Łodzi, jako pierwszy solista zadebiutował rolą Beethovena-Człowieka w balecie „Cisza/Silence” Ivana Cavallariego z muzyką Ludwiga van Beethovena. Łodzianin, magister historii sztuki. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi oraz Wydziału Filozoficzno-Historycznego Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek okcydentalistyka i historia sztuki. Stworzył wiele niezapomnianych kreacji oraz wybitnych ról solistycznych, dzięki którym zdobył uznanie krytyki i publiczności. Jego Mistrzowskie przygotowanie zaowocowało w 2021 gdy został nominowany do XV Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy tancerz (klasyka).
Alicja Bajorek
Baletnica
Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu i Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na kierunku taniec, specjalność pedagogika baletu. Obecnie jest solistką baletu Teatru Wielkiego w Łodzi oraz wykładowcą akademickim na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. W swoim dorobku artystycznym ma wiele pierwszoplanowych. Była wielokrotną laureatką konkursów baletowych w Polsce i za granicą. Jej osiągnięcia były nagradzane stypendiami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W 2019 roku otrzymała nagrodę im. Conrada Drzewieckiego za najlepszy debiut taneczny w konkursie „Perły tańca”.
Valerie Ferazzino
Baletnica
Ukończyła szkołę w La Scala w Mediolanie w 2015 roku, następnie kontynuowała edukację jako zawodowa w „Ukraińskiej Akademii Baletu” w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Sztuki Choreograficznej, gdzie studiowała pod kierunkiem nauczycieli Teatru Baletu Bolszoj w Moskwie i Opery i Teatr Baletu Mołdawii. Mając zaledwie 14 lat, w 2011 roku ma pierwsze doświadczenia z klasycznymi zespołami baletowymi, tańcząc na trasach z Macedońskim Teatrem Opery i Baletu oraz Królewskim Baletem Czeskim. W trakcie studiów rozpoczyna pracę jako solistka z Sankt Petersburga Klasycznym Baletem Andrieja Batalowa biorąc udział w międzynarodowych tournée i tańcząc w najważniejszych baletach repertuaru klasycznego: Jezioro łabędzie, Śpiąca Królewna, Dziadek do orzechów, Giselle, Don Kichot. Współpracuje również z Miejskim Teatrem Opery i Baletu w Kijowie oraz Teatrem Opery i Baletu w Warnie w Bułgarii. W 2019 roku debiutuje w głównej roli Maszy w tańcu Dziadka do orzechów z Denisem Nedakiem (głównym tancerzem Teatru Opery Narodowej Ukrainy i Honorowym Artystą Ukrainy).
Wiktor Krakowiak-Chu
Tancerz
Łodzianin, rocznik 1989. Solista baletu i przedsiębiorca. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi oraz Społecznej Akademii Nauk – kierunek zarządzanie finansami. Swoją edukację artystyczną kształcił pod okiem wybitnych pedagogów, m.in Romana Gorlova, Alishera Biego oraz Pranciškusa Peluritisa. Uczestnik międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów baletowych. Jeszcze będąc uczniem szkoły baletowej, był stale angażowany do współpracy z zespołem Baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, z którym przez późniejsze lata był zawodowo związany (2008-2022). W sezonie artystycznym 2011/2012 oraz 2012/2013 wzpólpracuje z baletem Teatru Wielkiego w Poznaniu. Aktualnie artysta realizuje się jako tancerz freelancer, biorac udział w liczych projektach w kraju i za granicą. W swoim repertuarze ma przede wszystkim role charakterystyczne, wymagające przemyślanej gry aktorskiej i niebanalnej ekspresji scenicznej. Z zamiłowania meloman, miłośnik starych mebli oraz stylu vintage. W spektaklu ,,Dziadek do Orzechów” wcieli się w Rolę Drosselmayera – tajemniczego wuja Klary oraz prowodyra jej bożonarodzeniowej, baśniowej podróży.
Alessandro Bonavita
Tancerz
Zawodowy tancerz, urodził się w Mediolanie, kształcił się w głównych szkołach baletowych w północnych Włoszech, takich jak Ukraińska Akademia Baletowa, Akademia Teatro la Scala i ukończył szkolenie w International Maitre de Ballet Sabrina Bosco. Karierę rozpoczął w Serbskim Teatrze Narodowym w Nowym Sadzie, gdzie został solistą, interpretując główne role solowe w repertuarze klasycznym. Gościnnie tancerz w Operze w Warnie (Bułgaria), współpracuje przy produkcji Śpiącej królewny z State Opera Rousse (Bułgaria). Rozpoczyna współpracę z Baletem Sankt Petersburga Andrieja Batalowa, gdzie wystawiał główne balety repertuaru klasycznego podczas międzynarodowych tournée po Europie. Solowy tancerz Baletu Saint Petersbourg Mariny Medvetskaya, gdzie gra główne role solowe, takie jak Książę Zygrfyd w Jeziorze Łabędzim podczas tras koncertowych na całym świecie. Obecnie pracuje jako tancerz gościnny i dyrektor artystyczny International Ballet Company.
Marcin Rolczyński
Tancerz
Marcin Rolczyński jest Absolwentem Gdańskiej szkoły baletowej. Swoje pierwsze kroki w sztuce tańca klasycznego stawiał na deskach Opery Bałtyckiej. Jeszcze jako uczeń brał udział w licznych festiwalach, gdzie, m.in. pod okiem choreografa i pedagoga Alexandra Azarkevitcha, zajął I miejsce w Przeglądzie form teatralnych w Przemyślu. Od 2004 na stałe związany z Teatrem Wielkim w Poznaniu, gdzie występuje już we wszystkich przedstawieniach baletowych jak i operowych. Współpracował m.in. z Emilem Wesołowskim, Henrykiem Konwińskim, Sławomirem Woźniakiem, Waldemarem Wołk- Karaczewskim, Kariną Elver, Giovanim Di Palma, Paul Boos, i wieloma innych światowymi choreografami. Jako niespokojny i ciągle ciekawy nowych wrażeń artysta był zapraszany przez większość największych ośrodków kultury w Polsce jak Filharmonia Podkarpacka, Dolnośląska, Lubelska, Gdańska i wiele, wiele innych, gdzie mogł zaprezentować nie tylko swój kunszt artystyczny ale również zmysł organizacyjny. Dużym wydarzeniem był przygotowany w 2018r. przez artystę festiwal sztuk ulicznych w Świdniku kończący się falą uznania za przygotowanie zarówno artystyczne jak i reżyserskie. Wykreował partie solowe w takich baletach jak: Dziadek do orzechów, Mistrz ceremonii w Jeziorze Łabędzim, Lysander w Śnie Nocy Letniej oraz partnerował Nice Warszawskiej w Lalkach chor. Alberto Mendeza. Poza teatrem reżyser wydarzeń kulturalnych, choreograf wielu spektakli klasycznych m.in. Dziadek do orzechów, Jezioro Łabędzie oraz inicjator projektów artystycznych dla dzieci i dorosłych.
Nasze opinie
Mariusz
Dziadek do orzechów – Toruń z 20 grudnia 2022 o godz. 17:30
„Świetny balet, choreografia, rewelacyjna muzyka w wykonaniu muzyków toruńskich. Polecam!”
Iwona
2022-12-19 16:06:19 Dziadek do orzechów – Dębica z 15 grudnia 2022 o godz. 19:00
„Warto obejrzeć, piękna muzyka, bajkowe stroje, dla dzieci i dla dorosłych, niezapomniane wrażenia.”
Wiktoria
2022-12-19 16:06:19 Dziadek do orzechów – Dębica z 15 grudnia 2022 o godz. 19:00
„Przepiękne widowisko, zaczarowało mnie już od pierwszej minuty, pełen profesjonalizm.”
Królewski
Balet
Klasyczny